گیت های کنترل تردد

گیت اهرمی

یکی از پرکاربردترین گیت‌های تردد، گیت اهرمی (turnstile gate) است که عملکرد ساده‌ای دارد و از استحکام بالایی نیز برخوردار است. این گیت به صورت دو اهرمی و سه اهرمی تولید می‌شود و نوع سه اهرمی آن پرکاربردتر است . به این گیت، گیت میله‌ای و گیت سه شاخه ای نیز گفته می‌شود.

در گیت سه اهرمی، پس از شناسایی و تأیید اعتبار کاربر، یک سیگنال برای گیت ارسال شده و قفل آن آزاد می‌شود. سپس با نیروی ایجاد شده از سمت موتور و یا توسط فرد، اهرم‌ها چرخیده و عبور از گیت میسر می‌گردد. پس از عبور فرد از گیت، میله دوم بلافاصله مانع عبور نفر بعدی می‌شود.

گیت تمام قد

گیت تمام قد (full height turnstile gate ) ابعاد بزرگتری نسبت به سایر گیت ‌ها دارد. این گیت به عنوان درب ورودی در مناطق مختلف نصب می‌شود و به دلیل ساختار آن، امکان عبور از بالا و پائین و اطراف گیت وجود ندارد.  پس از احراز هویت شخص، امکان عبور یک نفر از طریق گیت امکانپذیر است و شخص دیگر نمی‌تواند بهمراه شخص تأیید شده از مسیر عبور کند.

گیت تمام قد به دلیل داشتن ساختار ویژه و ارتفاع بلند، بیشتر در اماکنی مانند مراکز امنیتی و نظامی، زندان‌ها، سفارتخانه‌ها و استادیوم‌ها که ورود افراد به آنجا از لحاظ امنیتی حائز اهمیت است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل به این نوع گیت، گیت تردد امنیتی نیز گفته می‌شود.

گیت شیشه ای

گیت تردد شیشه‌ای یکی از متداولترین و پرکاربردترین انواع گیت کنترل تردد است که به دلیل استفاده از درب‌های شیشه‌ای به این نام شناخته می‌شود. این گیت دارای سرعت عملکرد بالایی بوده و در مناطق شلوغ و پرتردد مانند پایانه‌های حمل و نقل (راه آهن، فرودگاه، مترو) و سایر اماکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عملکرد ساده، زیبایی و سرعت بالا از جمله مزیت‌های گیت شیشه‌ای است و این ویژگی‌ها، گیت شیشه‌ای را به یکی از پرطرفدارترین انواع گیت ورود و خروج تبدیل کرده و به وفور در ورودی ادارات، شرکت‌ها و سایر اماکن مشاهده می‌شود.